Epilepsy Web, a tool for learning content related to epilepsy in pediatrics

Authors

DOI:

https://doi.org/10.56294/gr202435

Keywords:

Learning Object, Web Site, Medical Education, Epilepsy, Neurology, Pediatrics

Abstract

Introduction: epilepsy is a recurrent neurological disease that is part of the curriculum of Medical Sciences students in Pediatrics. It appears as a complex module even for professionals.

Objective: to create a website on epilepsy in Pediatrics as a reference tool that compiles in a didactic way contents according to the syllabus of the Medicine course.

Method: a development study was carried out at the University of Medical Sciences of Granma, from February 2023 to July 2023. For the evaluation of the elaborated web page, users' criteria were taken into account through a survey. The data were processed in a computerized way using descriptive statistics.

Results: the acceptance of the product by users and computer experts was high, rating it 98.9 %, 100 % and 90 % as very adequate.

Conclusions: a web site on epilepsy in Pediatrics was created, which from the didactic requirements constitutes a useful tool for the medical student.

References

1. Colectivo de autores. EPIC Estilo de presentación de investigaciones científicas. ECIMED: La Habana, 2014.

2. Álvarez Sintes R. y cols. Temas de Medicina General Integral. ECIMED: La Habana, 2022.

3. Gutiérrez-Segura M. Software educativo como recurso para el aprendizaje en la carrera de Estomatología en Holguín. Correo Científico Médico [Internet]. 2020 [citado 18 Jun 2023]; 24 (2) Disponible en: Tamayo Yero HA, Milanés Batista C. Software educativo para el entrenamiento en temas de riesgos y manejo integrado de zonas costeras. Arquitectura y Urbanismo [Internet]. 2018 [citado 18 Jun 2023]; 39(3):113-123. Disponible en: https://revcocmed.sld.cu/index.php/cocmed/article/view/3493

4. Hechavarria Torres M, García Céspedes ME, Tosar Pérez MA, Ortega Criollo Pedro LJ. Las bondades del software libre en el proceso de enseñanza –aprendizajeen la educación media. Rev Interamericana de Investigación,Educación y Pedagogía [Internet]. 2019 [citado 15 Jun 2023]; 12(2):140-156. Disponible en:https://doi.org/10.15332/25005421.5011

5. Hernández Jaime J, Jiménez Galán YI, Rodríguez Flores E. Más allá de los procesos de enseñanza-aprendizaje tradicionales: construcción de un recurso didáctico digital. RIDE [Internet]. 2020 [citado 20 Jun 2023]; 10(20). Disponible en: https://www.ride.org.mx/index.php/RIDE/article/view/62

6. Cabrera Hernández M, Lazo Herrera Luis A, León Sánchez B, Lara Puentes C, Lazo Lorente LA. Multimedia educativa destinada al estudio de la Imagenología en la carrera de Medicina. Rev Cien Méd [Internet]. 2018 [citado 2023 Feb 19]; 22(5):56-63. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1561-31942018000500010&lng=pt

7. Zenteno Ruiz F, Carhuachín M y Rivera Espinoza T. Uso de software educativo interactivo para la enseñanza y aprendizaje de la matemática en educación básica, Región Pasco. Horizonte de La Ciencia [Internet]. 2020 [citado: 20 Feb 2023]; 10(19), 178–190. https://doi.org/10.26490/uncp.horizonteciencia.2020.19.596

8. Silva Monsalve AM, Montañez Sanchéz LF. Aprendizaje psicomotriz en el área de Educación Física, Recreación y Deportes mediado por el uso de software educativo. Retos: Nuevas Perspectivas de Educación Física, Deporte y Recreación [Internet]. 2019 [citado 17 Jun 2023]; 36(2):302-309. Disponible en: https://doi.org/10.47197/reto.v36i36.67131

9. Tamayo Yero HA, Milanés Batista C. Software educativo para el entrenamiento en temas de riesgos y manejo integrado de zonas costeras. Arquitectura y Urbanismo [Internet]. 2018 [citado 18 Jun 2023]; 39(3):113-123. Disponible en: https://revcocmed.sld.cu/index.php/cocmed/article/view/3493

Published

2024-03-20

How to Cite

1.
Moreno Cubela FJ, Escalona Zaldivar NM, Figueredo Torres YR, Garrido Benítez K de la C, Marzo Torres A, Vegas Torres NI. Epilepsy Web, a tool for learning content related to epilepsy in pediatrics. Gamification and Augmented Reality [Internet]. 2024 Mar. 20 [cited 2024 Dec. 26];2:35. Available from: https://gr.ageditor.ar/index.php/gr/article/view/35